7Daystodie

  • Alpha 14.1 Patch notes

    • Added: A new Steel Shovel.
    • Changed: Bellows take 20 hides to make because it’s a prettier number.
    • Changed: Corrected a few skill icons on the skill screen.
    • Changed: Brightened mining helmet light.
    • Changed; Updated female face rig for better facial animation support.
    • Changed: Gave Clint archetype a default facial expression AKA the stinkeye.
    • Changed: Gunpowder uses the Gun Smithing crafting skill.
    • Changed: Leather Tanning is now a perk, not a book.
    • Changed: Gave Emma and Clint facial expression tweaks.
    • Changed: Optimized Female body textures are now two separate textures which reduces texture memory a lot when multiple players are on the screen wearing various clothing configurations.
    • Changed: Updated female tank top to work with new upper body.
    • Changed: Character customization window now reads it’s base slot data from archetypes.
    • Changed: Made mine particles consistent and matching with their terrain damage. Also slight light source optimization.
    • Fixed: Console error causing creative menu to be displayed.
    • Fixed: NRE when more than 13 players on a server.
    • Fixed: Minor XML cleanup; redundant tags or missing weights.
    • Fixed: Cotton farming works now.
    • Fixed: Trees growing a little less optimized but a lot more working.
    • Fixed: Z Fighting POI Prefab (Chris)
    • Fixed: Removed non-functional parameter from concrete mix. Can now be crafted in the player backpack.
    • Fixed: Removed reading quest note from Loot container to fix console error.
    • Fixed: Removed legacy properties from items.
    • Fixed: Inconsistent hit points / yield on some trees.
    • Fixed: Projectiles (arrows, rockets) can pass through iron bars and shot-out windows that look like it should work.
    • Fixed: Athletics is not increased by traveling by foot and the description is accurate.
    • Fixed: Quests.xml is now pushed to all clients from the server.
    • Fixed: Some towns and prefabs submerged in water.
    • Fixed: Central hub city not showing in some RWG maps.
    • Fixed: If the closest riverbank is behind player’s back the bottle cannot be filled with water.
    • Fixed: Blood Draw Kit is consumed by using GUI.
    • Fixed: Toilets again drop metal pipes on destruction.
    • Fixed: Clipping player through blocks, allowing shooting through terrain using ladders.
    • Fixed: Null ref creating a game after being a client in an MP game.
    • Fixed: Light in Mining Helmet is not functional after restarting game.
    • Fixed: NRE spam for client after bedroll was destroyed while offline.
    • Fixed: Removed deprecated properties from progression.xml.
    • Fixed: Atlas Resolution Is Too Small, Textures Will Be Reduced.
    • Fixed: Skill search did not reset back to page 1.
    • Fixed: solidWoodFrames can not be picked up.
    • Fixed: Recipe does not get consumed by reading it.
    • Fixed: Overbright skies.
    • Fixed: NR
  • 7 Days to Die kommt nun auch für die Konsole raus. Gestern Nacht wurde ein Trailer mit Statement veröffentlicht, in dem gesagt wurde, dass das Spiel durch das Studio Telltale (The Walking Dead-Spiele) im Juni als Early Access Titel für die Konsolen erscheinen wird. Vorbesteller erhalten 5 exclusive Skins wie z.B Lee Everett oder Michonne. Ausserdem wird die Konsolenversion Splitscreen Multiplayer,verschiedene Multiplayermodi und viele andere Features beinhalten, die in den kommenden Tagen/Wochen angekündigt werden.


    In den Foren haben die Devs später dann auch verlauten lassen, dass Content und Fixes zwischen den Studios hin und her gereicht werden und wir in naher Zukunft wohl einen Performance Boot erwarten können.


  • Na mal abwarten was das wird! Obwohl ich ein Riesen TWD Fan bin.



    *Edit


    Habe gerade hier noch mal nachgelesen aber da steht nichts von Early Access für Konsolen!?


    Voraus gesetzt diese Infos auf Gamestar wären korrekt dann fühle ich mich als PC Spieler ein wenig verarscht oder wie seht ihr das?

  • Die Funpimps haben ein kleines Video online gestellt wo man sehen kann, an was momentan für Alpha 15 gearbeitet wird.



    An sich viele schöne Änderungen. Schade nur, dass die Charaktererstellung versimpelt wird...

  • absolut geiles game aber da sind fürs endgame noch zu spiel beeinflussende bugs drin :(
    z.b. ein grosser bug ist das dein minibike durch die karte fallen kann wenns mal laggt ...
    für mich geht das garnicht das man im andgame nicht weiterkommt ...

  • Hier nochmal die letzten beiden preview Videos zu Alpha 15. Sind zwar schon eine woche bzw 3 Tage alt, aber evtl haben ja noch nicht alle gesehen, was alles mit alpha 15 kommt.



    Hier lohnen sich eigtl nur die ersten 9 Minuten. Danach kommen noch ein paar Infos aus den Foren.